Scroll down

Alternate Text

Platform In1school

Eind 2021 hield platform In1school op te bestaan. De kennis van platform In1school is in 2022 ondergebracht bij het landelijke praktijkplatform Naar inclusiever onderwijs en kinderrechtenrechtenorganisatie Defence for Children.

Platform In1school was een initiatief van stichting het Gehandicapte Kind dat in 2013 tot stand kwam. Sinds 2017 lag het beheer van de website bij Defence for Children. Het platform informeerde en inspireerde het platform kinderen, ouders, scholen, bestuurders, samenwerkingsverbanden en beleidsmakers. Er werden voorbeelden van goede praktijken van inclusief onderwijs gedeeld en op een scholenkaart waren de onderwijsinstellingen te vinden die zich bezig hielden met inclusief onderwijs. Daarnaast deed het platform onderzoek naar de ontwikkelingen rondom inclusief onderwijs en bood het concrete handvatten voor de transitie hier naartoe door middel van een stappenplan.

Vragen over inclusief onderwijs, het recht op onderwijs of over een specifieke situatie van een kind of leerling? Kijk dan verder in het dossier 'Inclusief Onderwijs' van Defence for Children. Bent u werkzaam in het onderwijs en heeft u vanuit die rol vragen over inclusief onderwijs? Ga dan naar www.naarinclusieveronderwijs.nl.

Nee